Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen over opwaarderen/uitbetalen.
Je hebt een weddenschap gewonnen, gefeliciteerd! Nu wil je je winst graag uitbetalen. Dit kun je eenvoudig in je account regelen. Je ontvangt het bedrag dan zo snel mogelijk (in het algemeen binnen een uur) op het rekeningnummer dat je bij de registratie hebt ingevuld (controleer dit rekeningnummer altijd voordat je een bedrag uitbetaalt).*
**Het kan zijn dat een uitbetaling niet direct uitbetaald kan worden vanwege extra (wettelijke) controles die uitgevoerd moeten worden.
Doordat wij kansspelen aanbieden moeten wij voldoen aan de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme). Hierdoor zijn wij genoodzaakt om soms extra onderzoek te doen voordat we jouw uitbetaling kunnen verwerken. Hoewel we proberen om jouw betaling alsnog snel te verwerken, kan het zijn dat we meer informatie nodig hebben in het kader van dit onderzoek. Indien dit het geval is, vragen wij jou ons te voorzien van aanvullende documentatie. Je krijgt hierover een e-mail met het verzoek in te loggen in je account en het verzochte document aan te leveren. Heb je in je account gekeken of er een upload verzoek klaarstaat voor het aanleveren van de verzochte documentatie?
Als aanbieder van online kansspelen valt TOTO onder de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme (Wwft). Hierdoor zijn wij genoodzaakt om soms extra onderzoek te doen naar de herkomst van het geld dat gebruikt wordt voor het spelen van onze kansspelen. Hiervoor vragen wij aanvullende documentatie bij jouw op. Je krijgt hierover een e-mail met het verzoek in te loggen in je account en het verzochte document aan te leveren. Heb je in je account gekeken of er een upload verzoek klaarstaat voor het aanleveren van de verzochte documentatie?
Als je een nieuw rekeningnummer wilt toevoegen, moeten wij controleren of deze rekening op jouw naam staat. Je zult dus eerst moeten opwaarderen met dit nieuwe bankrekeningnummer. Deze verschijnt dan vanzelf bij het overzicht in je profiel.
Op het moment dat je een nieuw IBAN wilt wijzigen staat €0,01 cent standaard ingevoerd. Door het uitvoeren van een €0,01 transactie kunnen wij controleren of deze IBAN op jouw naam staat. Na validatie van jouw IBAN verschijnt deze vanzelf bij het overzicht in je profiel.
Nee, dat is niet mogelijk. Om je IBAN te kunnen valideren voer je een €0,01 transactie uit. Wij kunnen controleren of deze IBAN op jouw naam staat. Na validatie van jouw IBAN verschijnt deze vanzelf bij het overzicht in je profiel.
Het gestorte bedrag van €0,01 cent wordt gebruikt om je IBAN te valideren. Deze komt niet terug in je wallet omdat dit geen tegoed is die je kunt inzetten om met onze spellen te spelen. Deze vorm van IBAN verificatie wordt wereldwijd gebruikt.
Wij moeten voldoen aan de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme). Dat betekent dat we in sommige gevallen onderzoek moeten doen naar de herkomst van het geld dat gebruikt wordt voor het spelen van onze kansspelen. Hiervoor vragen wij aanvullende documentatie bij jouw op. De documenten worden als uiterst gevoelig behandeld. Alleen getrainde en geautoriseerde medewerkers zien of verwerken deze gegevens en ze worden zeer veilig opgeslagen.
Wij moeten volgens de wet vaststellen dat je in Nederland woont. Dat doen we door bij jou een bewijs van adres op te vragen. Daarvoor zijn rekeningen van je energiemaatschappij of brieven van een overheidsinstantie vaak het beste.
De Wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme terrorisme (Wwft) is een Nederlandse wetgeving op basis waarvan bedrijven die veel of gevoelige transacties verwerken moeten voorkomen dat er sprake is van witwassen of het financieren van terrorisme. Dit wordt gedaan door verschillende analyses uit te voeren op de transacties die plaatsvinden via deze bedrijven. Soms is het nodig om nadere informatie van klanten of spelers te ontvangen zodat inzichtelijk wordt wat de herkomst van het gebruikte geld is. Bedrijven die moeten voldoen aan de Wwft zijn onder andere banken, notarissen, financiële verwerkers, landgebonden casino's en online kansspelaanbieders.
Wij willen onze spelers graag zo snel mogelijk uitbetalen. De normale Nederlandse banken kunnen dit nog niet voor de transacties die wij verwerken. Hierdoor zijn wij een samenwerking aangegaan met Trustly. Zij zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk het geld op je rekening hebt. Bij de uitbetalingen die worden uitgevoerd zie je voortaan "Trustly" staan in plaats van "TOTO Online BV".
Je ontvangt het bedrag zo snel mogelijk (in het algemeen binnen een uur) op het rekeningnummer dat je bij de registratie hebt ingevuld (controleer dit rekeningnummer altijd voordat je een bedrag uitbetaalt).*
*Het kan zijn dat een uitbetaling niet direct uitbetaald kan worden vanwege extra (wettelijke) controles die uitgevoerd moeten worden.
We maken gebruik van 2 verschillende payment service providers voor ons betaalverkeer. Voor het verwerken van stortingen maken we gebruik van de betaalservice van Buckaroo. Stortingen worden in jouw transactie-overzicht voorzien van de naam "TOTO Online BV". Uitbetalingen worden daarentegen op jouw transactie-voorzien van de naam "Trustly". Door gebruik te maken van "Trustly" kunnen wij zorgen dat uitbetalingen zo snel mogelijk worden uitbetaald op het rekeningnummer dat je bij de registratie hebt ingevuld (controleer dit rekeningnummer altijd voordat je een bedrag uitbetaalt). Dit zal in het algemeen binnen een uur gebeuren.*
*Het kan zijn dat een uitbetaling niet direct uitbetaald kan worden vanwege extra (wettelijke) controles die uitgevoerd moeten worden.
Sinds 1 februari kunnen wij alleen betalingen verwerken van de bankrekening die op je eigen naam staat. Stortingen van een bankrekening die niet op eigen naam staan, worden automatisch teruggestort op je rekening. Dat gebeurt binnen drie dagen.
Geld in je wallet storten kan alleen van het bankrekeningnummer dat op je eigen naam staat. Vergeet ook niet te controleren of je wellicht je maandelijkse netto stortingsplafond hebt bereikt. Is dat het geval, dan is het niet mogelijk een storting te verrichten in het restant van deze maand.
Om met TOTO mee te kunnen spelen, moet je saldo in je wallet hebben staan. Dit kun je opwaarderen met iDEAL. Geld storten in je wallet kan alleen met een bankrekeningnummer dat op je eigen naam staat. Is jouw bank niet aangesloten bij iDEAL, maar heb je wel een IBAN uit één van de SEPA-landen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Op dit moment is het (nog) niet mogelijk om met een buitenlands rekeningnummer of creditcard geld te storten. Met een gezamenlijke rekening is het mogelijk het rekeningnummer één keer te registeren. Het is dus niet mogelijk dat jouw partner hetzelfde gezamenlijke rekeningnummer gebruikt.
Wanneer je een bedrag wint waarmee je boven je wallet-limiet uit komt, wordt het gewonnen bedrag automatisch gestort naar de bankrekening die bij ons bekend is. Je kan dit zelf nakijken door in je profiel naar 'transacties' te gaan.